Nově objevený příbuzný T. rexe z Nového Mexika se jmenuje Dynamoterror

13.10.2018 - Stanislav Mihulka

Devítimetrový Dynamoterror dynastes žil v dnešní severní Americe před 80 miliony let. Jde o staršího příbuzného legendárního T. rexe

<p>Dynamoteror ve svém živlu</p>

Dynamoteror ve svém živlu

Tyrannosaurus rex je králem dinosaurů. Paleontologové nedávno objevili jeho příbuzného - podle vědců byl o něco starší, a také o něco menší, jméno má ale hrůzu nahánějící stejně jako legendární T. rex.

Pozůstatky nového dinosaura nejsou příliš kompletní a jejich výzkum byl tím pádem obtížný. Američtí paleontologové ho vykopali v Novém Mexiku a pokřtili Dynamoterror dynastes. Podle jejich odhadů měl dynamoteror na délku přes 9 metrů a jeho velikost tedy odpovídá asi 80 procentům velikosti T. rexe.

TIP: Timurlengia: Dinosaurus velikosti koně ukazuje cestu evoluce k T. rexovi

Dynamoteror se stal jedním z nejranějších blízkých příbuzných T. rexe, které jsme nalezli v severní Americe. T. rex žil asi před 68 až 66 miliony let. Dříve objevení příbuzní T. rexe pocházejí až z doby před 77 miliony let, zatímco dynamoteror běhal krajině asi před 80 miliony let, tedy v období křídy.

IFL Science, PeerJ