Nový druh žáby vědci objevili na patrně nejméně pravděpodobném místě

02.05.2018 - Zuzana Teličková

Nový živočišný druh nebývá odhalen každý den a už vůbec se to nestává uprostřed měst. Jednou z nejvýraznějších výjimek z tohoto pravidla byl objev, který se podařil před pěti lety

<p>Kdo by čekal, že nový žabí druh bude objeven v centru největšího amerického města?</p>

Biologové učinili zcela nečekaný objev, když v newyorské betonové džungli zaznamenali výskyt nového živočišného druhu. Zelená žába s tmavými skvrnami byla dříve považována za jeden z hojně rozšířených druhů skokana. Ve skutečnosti jde však o nový, zatím nepojmenovaný druh, který místo aby obýval bezpečné mokřady v okolí metropole, zabydlel se na rušném místě, a to přímo ve stadionu Yankee v Bronxu.

TIP: Galerie obojživelných šperků aneb Žabí klenoty vody i pevniny

K objevu došlo ve chvíli, kdy bioložka Cathy Newmanová z Louisiana State Unviersity zkoumala několik zvláštních jedinců. „Myslela jsem, že se jen chovají atypicky nebo že jde o hybridy severních a jižních druhů, ale testy DNA ukázaly, že jsem zcela náhodou objevila úplně nový druh. To se ve městech moc často nestává.“

Nový skokan na sebe upozornil odlišnými hlasovými projevy. Místo dlouhého tónu totiž vydává kratší, přerušované zvuky. „Zdá se, že nové druhy čekají na své objevení i v největším městě Spojených států,“ dodává Newmanová.

• Zdroj fotografií: Shutterstock, newsroom.ucla.edu