Ohlédnutí sondy Cassini: Takhle vypadá Saturn zevnitř prstenců

02.05.2017 - Martin Reichman

Okem Cassini -<p>Meziplanetární výzkumná sonda Cassini úspěšně proletěla mezi Saturnem a jeho prstenci. Na Zemi odeslala fotografie a vědecká data</p>
Okem Cassini -

NASA minulý týden poprvé nasměrovala kosmickou sondu Cassini k průletu mezi Saturnem a jeho prstenci. Kosmická sonda během této své mise pořídila stovky snímků, které ukazují dosud nevídané podrobnosti ve struktuře Saturnovy atmosféry. Když se sonda ohlédla zpátky, mohla zachytit další úžasný pohled.

Na snímku pořízeném pár hodin před nejtěsnějším přiblížením je vidět Saturnův neobvyklý severní hexagon kolem severního pólu. Nejblíže je vidět prstenec C a tmavé dělení vnitřního prstence B od vnějšího prstence A. Bližší pohled odhalí i dvojici malých měsíců v nejvzdálenějším prstenci F.

• Zdroj fotografií: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute