Pětimístné elektrické aerotaxi startupu Lilium má za sebou první let

17.05.2019 - Stanislav Mihulka

Letecké taxi Lilium Jet uletí na jedno nabití 300 kilometrů. V roce 2025 by se mohlo dočkat ostrého provozu

<p>Aerotaxi lilium se svými tvůrci</p>

Aerotaxi lilium se svými tvůrci


Reklama

Německý startup Lilium vznikl v inkubátoru Evropské kosmické agentury ESA v roce 2016 a již od samotného počátku se netajil velkými ambicemi. Firma zde vyvíjí letecké taxi pro pět osob na elektrický pohon, které by startovalo i přistávalo vertikálně a létalo horizontálně, přičemž důležitým kritériem je dolet na jedno nabití.

Podobných projektů je dnes celá řada. Lilium ale právě zaznamenali významný úspěch a pokrok ve svém úsilí, když jejich prototyp Lilium Jet absolvoval svůj první let, při němž byl řízený dálkovým ovládáním. Letoun má zatažitelný podvozek, elektronické řízení „fly-by-the-wire“ a celkem 36 elektrických motorů.

TIP: BlackFly je nový osobní elektrický ultralehký letoun s kolmým startem

Lilium Jet může létat rychlostí 300 kilometrů za hodinu. Na jedno nabití baterií přitom uletí zhruba 300 kilometrů. Takový stroj by v New Yorku zvládl cestu z letiště JFK na Manhattan za pět minut, zatímco dnes to trvá téměř hodinu. Cesta z New Yorku do Bostonu by s ním trvala zhruba hodinu. Lidé ze startupu Lilium doufají, že by jejich letecké taxi mohlo vozit zákazníky ve velkoměstech kolem roku 2025, za ceny srovnatelné s dnešními pozemními taxíky.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Lilium

  • Zdroj fotografií: Lilium

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Potápěč, který žraloky býčí krmí, je vybaven nejen zkušenostmi, ale rovněž drátěnou košilí. (foto: Shutterstock) 

Příroda

Richard III. (1452–1485) měl drobnější skoro ženskou postavu a pohlednou tvář.

Historie

Dopadnout na polštář 

airbagy pro chodce
kdy: 2012 | omezení: pouze nižší rychlost

Airbagy se staly běžnou formou ochrany řidičů i spolujezdců, a řada automobilek se proto zamýšlela, zda by nemohly mírnit také náraz nešťastně zasaženého chodce. Během kolize se měly airbagy na kapotě nafouknout a pokrýt plochu střetu. Ačkoliv je myšlenka na první pohled nosná a snadno realizovatelná, nakonec se neujala. Vnější airbagy byly totiž účinné jen při nižších rychlostech, a pouze pokud nešťastník dopadl přímo na ně. Daleko efektivnější se ukázaly změny v umístění motoru a mřížky chladiče, které pomohly lépe usměrnit případný náraz. (foto: Profimedia)

Zajímavosti

Design orbitální stanice Voyager Space Station společnosti Orbital Assembly Corporation.

Vesmír
Revue
Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907