Podařená 3D vizualizace: Prozkoumejte kometu očima sondy Rosetty

04.10.2016 - Martin Reichman

Jaké by to bylo létat nad jádrem komety? Vyzkoušejte si to s interaktivní vizualizací z dílny Evropské vesmírné agentury

Philae a Rosetta na povrchu komety -<p>Snímek zachycuje místo prvního dosednutí modulu Philae, místo jeho finálního přistání a místo přistání sondy Rosetty.</p>
Philae a Rosetta na povrchu komety -

Díky podařené vizualizaci ESA si můžete prohlédnout kometu C67/P Čurjumov-Gerasimenko tak, jak ji viděla sonda Rosetta. Jediné co budete potřebovat je WebGL kompatibilní prohlížeč (kompatibilitu si můžete ověřit například zde).

Levé tlačítko standardní myši vám umožní kometou otáčet, pravé tlačítko kometou pohybovat a otáčením kolečka se můžete přibližovat a vzdalovat. Kosmická sonda Evropské kosmické agentury Rosetta obíhala kolem komety C67/P Čurjumov-Gerasimenková od poloviny roku 2014 až do minulého pátku, kdy svou misi završila řízeným dosednutím na povrch komety.

• Zdroj fotografií: Science Office, ESA