Překvapení: Hormony z rostlin v jídle mohou ovlivňovat lidské zdraví

24.08.2017 - Stanislav Mihulka

Rostlinná strava je téměř vždy zárukou zdravé výživy. Bohužel to ale neplatí absolutně

Rostlinná strava -<p>Ovoce a zelenina přinášejí nejen vitamíny, ale i rostlinné hormony</p>
Rostlinná strava -

Ovoce a zelenina přinášejí nejen vitamíny, ale i rostlinné hormony

Rostliny, které jsou součástí našeho jídelníčku, obsahují celou řadu užitečných látek, přičemž vitamíny představují jen pomyslnou špičkou ledovce. Kromě nich rostliny produkují i rostlinné hormony, kterými regulují svůj růst a životní projevy.

Vědci se domnívají, že tyto hormony, které se dostanou s potravou do lidského zažívání, mohou výrazně ovlivňovat střevní mikroflóru a tím i naše zdraví. Zatím není jasné, jak přesně fungují. Rostlinné hormony jsou látky, jejichž struktura je podobná látkám v těle živočichů, kde bakterie žijí. Proto na hormony rostlin mohou reagovat bakterie i lidské tělo.

TIP: Hormonální znečištění: Ženská antikoncepce ohrožuje rybí populaci

Rostlinné hormony mohou ovlivňovat bakterie a tím i lidské zdraví různým způsobem. V některých případech mohou dělat problémy. Zároveň je ale možné, že látky založené rostlinných hormonech přispějí k léčbě závažných onemocnění, od cukrovky a obezity až po nádory.

IFL Science, Trends in Plant Science