Přistání Opportunity na Marsu

Rover Opportunity -<p>Opportunity je druhou z dvojice planetárních sond programu Mars Exploration Rover americké agentury NASA, která měla za úkol přistát na Marsu a provádět geologický průzkum povrchu.</p>
Rover Opportunity -

25 . 1 . 2004

Tři týdny po svém dvojčeti Spiritu přistál na Marsu i robot Opportunity, oproti Spiritu však na opačné straně planety. Stejně jako Spirit měl i Opportunity pracovat asi tři měsíce, funguje přesto dodnes a v létě 2014 se vyšplhal na první příčku pomyslného žebříčku průzkumných strojů, co se týče vzdálenosti uražené po povrchu cizího kosmického tělesa. Aktuálně má rover na svém kontě 45,16 km, jeho budoucnost je ale nejistá.

Rover se odmlčel 10. června 2018, kdy jej zasáhla obří prachová bouře, která zuřila na Marsu. Přes počáteční optimismus inženýrů NASA se do dnešního dne nepodařilo s roverem navázat spojení. NASA se nicméně stále pokouší s roverem spojit. Od posledního kontaktu inženýři odeslali přes rádiových 600 povelů, zatím ale bez kýženého výsledku.