Prototyp kosmické lodi Starship SN-5 úspěšně prošel zkouškou

06.08.2020 - Martin Reichman

Prototyp znovupoužitelné kosmické lodi od SpaceX, která by v budoucnu mohla vozit astronauty na Měsíc či Mars, odstartoval ve středu ráno našeho času ze základny v jižním Texasu...

<p>Starship SN-5 během středečního testu.</p>

Starship SN-5 během středečního testu.

Zkouška lodi, která by měla jednou letět k Marsu, proběhla tak, jak měla –⁠ dokázala vzlétnout i přistát. Po vystoupání do výšky zhruba 150 metrů provedl Starship řízený sestup na nedalekou přistávací plochu. „Skok“ do výšky 150 metrů byl vůbec prvním letovým testem prototypu s plnorozměrovými nádržemi. Úspěšná zkouška otevírá dveře dalším testům jiných strojů, které zamíří do větších výšek.

TIP: Elon Musk představil prototyp kosmické lodi Starship i své další plány

Velkým finále samozřejmě bude dostat Starship na oběžnou dráhu pomocí nosné rakety Super Heavy – takový systém by pak dokázal doručovat do kosmického prostoru velké náklady – od družic přes teleskopy až po vědecké sondy. Její nejtěžší verze by měla být schopná donést na orbitu naší planety až sto tun nákladu. Cílem vývoje je ale doprava lidské posádky – na oběžnou dráhu Země, k Měsíci a nakonec až na Mars. Budoucí lodě Starship by měly pojmout až 100 lidí.

SpaceX, Kosmonautix