První civilní astronauty SpaceX poněkud zaskočila intenzita výcviku

15.09.2021 - Stanislav Mihulka

Posádka mise Inspiration4 absolvovala čtyřměsíční výcvik, jehož tvrdost a intenzita překvapila i ty nejzkušenější z nich

<p>Posádka letu Inspiration4 cvičí ve stavu beztíže.</p>

Posádka letu Inspiration4 cvičí ve stavu beztíže.

SpaceX připravují kosmickou misi Inspiration4, která by se měla stát významným milníkem v letech do vesmíru. Jde o první posádku v historii, kterou tvoří výlučně „civilisté“, bez příslušnosti ke kosmické agentuře. Inspiration4 by měla vyrazit na cestu již zítra dvě hodiny po půlnoci středoevropského času.

Posádka mise má pozoruhodné složení, které připomíná děj nějaké klasické povídky science-fiction. Tvoří ji miliardář, zdravotní asistentka, inženýr a vědec. Na orbitě by měli strávit tři dny, které vyplní experimenty a obdivováním unikátních výhledů z oběžné dráhy. Pak se s nimi Crew Dragon vrátí zpět na Zemi.

Posádka miliardáře

Klíčovou roli v misi sehrál miliardář Jared Isaacman, který zaplatil let zbylým třem členům posádku a letu se zhostí v roli velitele. Spolu s ním poletí zdravotní asistentka Hayley Arceneaux, která v dětství přežila rakovinu kostí a teď pracuje v nemocnici St. Jude Children's Research Hospital, veterán US Air Force Chris Sembroski, který pracuje pro Lockheed Martin a geoložka Sian Proctorová z South Mountain Community College v Arizoně.

TIP: Trampolína funguje: U ISS úspěšně zakotvila loď Crew Dragon s posádkou