Scotty z Kanady je největší a nejstarší T. rex, jakého jsme kdy našli

27.03.2019 - Stanislav Mihulka

Třináctimetrový a téměř devítitunový Scotty je největším známým T. rexem historie

<p>T. rex Scotty z Kanady</p>

T. rex Scotty z Kanady

Podle kanadských paleontologů je to král králů. Tyrannosaurus rex Scotty, pojmenovaný podle láhve skotské whisky, kterou vědci v roce 1991 vypili na oslavu svého objevu, žil na území dnešní kanadské provincie Saskatchewan, před 66 miliony let, tedy krátce před dramatickým koncem období křídy a celých druhohor.

Třicetiletý obr

Jeho kostra je dlouhá 13 metrů a vědci odhadují, že její majitel vážil více než 8,8 tuny. Vzhledem k tomu je Scotty největší známý zástupce druhu Tyrannosaurus rex, a také je to největší dinosaurus, kterého paleontologové kdy vykopali v Kanadě.

TIP: Hrozivý rekord: Tyrannosaurus rex měl doopravdy drtivý stisk čelistí

Přestože jde o objev téměř 30 let starý, teprve nyní se ukázala skutečná velikost nálezu. Scottyho kostra byla totiž uvězněná v tvrdém pískovci a paleontologové ho řadu let pozvolna dostávali ven. Kromě toho, že byl Scotty velký, je také nejstarším T. rexem, jakého jsme objevili. Bylo mu přes 30 let, což je na T. rexe opravdu hodně. Příslušníci jeho druhu totiž rychle rostli a brzy umírali.