Síla konopí: Kanabinoidy chrání mozek před Alzheimerovou chorobou

04.07.2016 - Stanislav Mihulka

Zdá se, že THC a další látky z konopí odstraňují z nervových buněk toxické proteiny, které přímo souvisejí s Alzheimerem

Vědci Salk Institute zjistili, že tetrahydrocannabinol (THC) a další složky obsažené v konopí zřejmě odstraňují z nervových buněk amyloid beta, toxickou formu proteinu, který úzce souvisí s Alzheimerovou chorobou.

Alzheimer je velmi rozšířené neurodegenerativní onemocnění mozku, které často vede k demenci a smrti. V průběhu choroby se v mozkové tkáni pacienta hromadí amyloid beta a dochází k poškození nervových spojů i buněk.

TIP: Příznivé vedlejší účinky: Zavedení lékařské marihuany pomáhá proti obezitě

Experimenty s buněčnými kulturami ukázaly, že kanabinoidy ovlivňují hromadění amyloidu beta v nervových buňkách i záněty, k nimž přitom dochází. Teď budou na řadě další testy, na jejichž konci by mohly být nové léky, schopné přinejmenším zpomalit rozvoj obávaného neurodegenerativního onemocnění.

Salk Institute