Suborbitální raketa programu RockSat-X vynesla báječné studentské projekty

21.08.2018 - Stanislav Mihulka

Studenti několika univerzit si osahali vesmírné technologie a poslali své projekty na suborbitální let

<p>Start suborbitální rakety Terrier Improved Malemute</p>

Start suborbitální rakety Terrier Improved Malemute

Skoro každý student technického zaměření sní o tom, že se bude podílet na vesmírném programu. A některým se to i splní. Před pár dny odstartovala z kosmodromu Wallops Flight Facility ve státě Virginia suborbitální raketa, která měla na palubě několik pozoruhodných studentských projektů.

Raketa Terrier Improved Malemute byla součástí programu NASA RockSat-X, který ve spolupráci s agenturou Colorado Space Grant Consortium nabízí studentům možnost pracovat na vesmírných projektech. Raketa letěla podle plánu a dosáhla výšky 158,5 kilometru. Let zakončila v Atlantickém oceánu, ve vzdálenosti 103 kilometrů od místa startu.

Studentské projekty ve vesmíru

Například tým více institucí z Colorada poslal na suborbitální let králičí kožešinu, která vytvářela elektrostatické pole a přitahovala malé kousky hliníku. Podobná technologie by mohla uklízet oběžnou dráhu. Studenti Capitol Technology University měřili rychlost cubesatů pomocí laserů a tým Temple University zase studoval kosmické záření v různých nadmořských výškách.

TIP: Menší a levnější: Nanosatelity otevírají dveře univerzitnímu výzkumu vesmíru

Studenti Coloradské univerzity v Boulderu se účastnili s projektem MEGALODON, v jehož rámci měřili rádiové signály od sítě dopplerovských radarů NEXRAD. Tým Marylandské univerzity zase určoval elektrický náboj na simulovaném regolitu v kosmickém prostředí a experiment týmu Portorické univerzity sbíral mikrometeority ve výškách 80 až 110 kilometrů, na nichž poté hledal organické látky, především nukleové kyseliny.

• Zdroj fotografií: Allison Stancil/NASA