Reklama


Těžká váha: Boeing postavil multikoptéru, co unese čtvrt tuny

12.01.2018 - Stanislav Mihulka

Nový dron Boeingu se nezalekne těžkého nákladu. Můžeme se těšit na nákladní drony

Nákladní dron - Nová multikoptéra Boeingu ohlašuje příchod nákladních dronů
Nákladní dron - Nová multikoptéra Boeingu ohlašuje příchod nákladních dronů

Reklama

Dnešní multikoptéry bývají spíše menší a lehké. Jejich přednosti jsou obvykle v dlouhé výdrži a parametrech letu. Společnost Boeing ale v těchto dnech představila stroj, který se takovým dronům vymyká. Je to doslova těžká váha.

Boeing postavil multikoptéru, která je elektrická, s vertikálním startem i přistáním, a je určená k přepravě poměrně těžkých nákladů. Prototyp dronu, který označují jako CAV (z anglického Cargo air vehicle), unese náklad o váze čtvrt tuny.

TIP: Pořádný dříč: Těžká průmyslová oktokoptéra unese téměř čtvrt tuny

Multikoptéra obdélníkového tvaru je poháněná celkem osmi vrtulemi a její rozměry jsou úctyhodné. Měří 4,45 krát 5,46 metru, na výšku má 1,22 metru. Stroj je prozatím řízený na dálku, ale Boeing v budoucnu počítá s autonomními drony. Podle představitelů Boeingu jsou nákladní drony významnou součástí strategie společnosti v oblasti nových technologií.

  • Zdroj textu: Boeing
  • Zdroj fotografií: Boeing

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Vypuštění americké testovací rakety Bumper 2 z Cape Canaveral v roce 1950 byl velký úspěch. Raketa vznikla spojením ukořistěné německé technologie a amerických vylepšení.

Zajímavosti

V Indii se ztratí až půl milionu dětí ročně

Věda

Součástí Hannibalovy armády byli i jezdci na slonech

Historie

Sovice sněžní možná vypadá spokojeně, ale její osud není úplně růžový

Věda

Zdroje gama záření na snímku oblohy s teleskopem HESS a Mléčnou dráhou.

Vesmír

Stávky polských dělníků nakonec potlačily domácí vojenské a bezpečnostní síly. Na snímku polské tanky T-55A

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907