Tým robotů US Army rozebral 700 tisíc kusů prošlé nebezpečné munice

27.02.2019 - Stanislav Mihulka

Rozebírání prošlé munice je zaměstnání jako dělané pro roboty

<p>Robotizovaný systém pro rozebírání bojových hlavic</p>

Robotizovaný systém pro rozebírání bojových hlavic


Reklama

Rozebírání a zneškodňování prošlé munice je problematické a pochopitelně také velmi nebezpečné. Americká armáda si proto na tuhle práci pořídila šikovné roboty. Od té chvíle, co se devítka nových robotů pustila do práce, se robotům již podařilo úspěšně rozebrat více než 700 tisíc kusu submunice, tedy jednotlivých granátů z bojových hlavic raket pro samohybný obrněný raketomet MLRS (Multiple Launch Rocket System).

Tento velmi sofistikovaný a plně automatizovaný systém pro rozebírání munice, jehož vývoj řídil a financoval americký Pentagon, úspěšně vyřadil člověka z celého procesu. V tomto případě je to však velmi žádoucí. V tomto zaměstnání by byl lidský život neustále v sázce.

TIP: Geneticky modifikované trávy dokáží likvidovat nebezpečné výbušniny

Zavedení bezpečného robotického systému pro rozebírání munice umožňuje americké armádě recyklovat jinak obtížně dostupné materiály. Rozebíráním hlavic střel raketometu MLRS získávají hliník z obalu raket, kvalitní ocel z obalu jednotlivých granátů, a také měď. Nezanedbatelným přínosem je i to, že robotický systém pracuje rychle a rovněž levně. Během osmihodinové směny zvládne rozebrat až 21 bojových hlavic raket do raketometu MLRS.

 

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907