Tajný armádní bezpilotní raketoplán X-37B se chystá opět na start

24.08.2017 - Stanislav Mihulka

Přísně utajovaný bezpilotní raketoplán amerického letectva se chystá na svou 5. vesmírnou misi

X-37B -<p>Raketoplán X-37B krátce po svém návratu z mise OTV-4 v květnu 2017</p>
X-37B -

Raketoplán X-37B krátce po svém návratu z mise OTV-4 v květnu 2017

Americké letectvo dokončuje přípravy na další, v pořadí již pátý start jejich kosmického dronu, bezpilotního raketoplánu Boeing X-37B. Mise Orbital Test Vehicle-5 (OTV-5) odstartuje z Kennedyho vesmírného střediska NASA na floridském Mysu Canaveral.

Téměř 9 metrů dlouhý raketoplán se startovní hmotností cca 5 tun zatím vždy vynesla do vesmíru nosná raketa Atlas V. Tentokrát to ale bude jiné. Podle plánu vyrazí začátkem září X-37B do vesmíru na nosné raketě Falcon 9 společnosti SpaceX.

Záhadný raketoplán

Z tajného projektu U. S. Air Force se postupně stal fenomén. Detaily konstrukce raketoplánu i jeho aktivity na oběžné dráze jsou totiž stále zahalené tajemstvím. X-37B tudíž obestírají různé méně i více fantastické dohady. Podle dostupných informací jde především o testování nových technologií pro opakovaně použitelná kosmická plavidla.

TIP: Přísně tajný raketoplán X-37B přistál po 718 dnech strávených ve vesmíru

Zatím každá nová mise kosmického dronu svoji délkou překonala tu předešlou. Minulá mise přitom trvala 717 dní a 20 hodin. Znamená to, že X-37B stráví se svým utajovaným programem opět celé roky na oběžné dráze?

U.S. Air Force