V čem spočívá tajemství bezmasého burgeru? Jde o přísadu z krve

08.08.2016 - Stanislav Mihulka

Bezmasý burger obsahuje hem, základní stavební jednotku krevního pigmentu hemoglobinu

Vědci už delší dobu intenzivně pracují na laboratorním mase, které by uspokojilo labužníky a přitom šetřilo životní prostředí. Výsledné produkty jsou ale obvykle příliš drahé anebo mají bídnou chuť i konzistenci.

Startup Impossible Foods ale prohlašuje, že jejich bezmasý Impossible Burger vypadá, voní a chutná, jako by ze skutečného masa. Jak toho mohli dosáhnout? Jejich tajemství se jmenuje „hem“.

Hem je látka obsahující atom železa, která představuje základní stavební jednotku hemoglobinu, klíčového proteinu červených krvinek, zodpovídajícího za přepravu kyslíku v těle.

TIP: Bezmasá budoucnost? V San Franciscu představili burger, co chutná jako hovězí

Společnost Impossible Burger získává hem z kvasinek. Látka poskytuje burgeru vzhled a chuť, kterou se blíží skutečnému masu. Na druhou stranu, vzhledem k obsahu hemu, Impossible Burger přísně vzato vlastně není kompletně bezmasý.

New Atlas, Impossible Foods