Velké plány: Jeff Bezos z Amazonu se chce pustit do dobývání Měsíce

06.03.2017 - Stanislav Mihulka

Blue Origin pošle na Měsíc modul Blue Moon a po něm další mise, aby připravily půdu pro kolonizaci Měsíce

Jeff Bezos -<p>Šéf Amazonu si dělá zálusk na Měsíc</p>
Jeff Bezos -

Šéf Amazonu si dělá zálusk na Měsíc

Z Měsíce se stává velmi žádaný cíl. Sotva Elon Musk ohlásil pilotovaný let kolem Měsíce, hlásí se o slovo i šéf Amazonu Jeff Bezos, který podniká ve vesmírných technologiích se společností Blue Origin.

Bezos chce ve spolupráci s NASA poslat kolem roku 2020 na Měsíc nejprve nepilotovaný modul Blue Moon. Po něm by měla následovat série bezpilotních misí, které připraví půdu pro mise s lidskou posádkou.

Mise Blue Moon

Blue Moon by měl přistát u jižního pólu Měsíce, který je trvale osluněn. Tam modul uskuteční vědecké experimenty, vysadí lunární rovery pro průzkum okolí a možná i dopraví na Zemi vzorky ledu z Měsíce. Modul by měl dovézt na Měsíc 4,5 tuny nákladu. Na cestu ho vypraví buď některá z raket typu New Glenn společnosti Blue Origin, nebo Space Launch System (SLS), který vyvíjí NASA.

TIP: Budoucnost vesmírných letů: Blue Origin představil obří raketu New Glenn

Kromě výzkumu bude hlavním úkolem misí společnosti Blue Moon připravit podmínky pro návrat lidí na Měsíc. Založit trvalé osídlení na Měsíci sice nebude snadné, o to lákavější je to ale cíl.

• Zdroj fotografií: Blue Origin