Z očí do očí: Autonomní vozidla Jaguar udržují oční kontakt s chodci

31.08.2018 - Stanislav Mihulka

Mnoho lidí se obává, že je autonomní vozidla přehlédnou. Vývojáři Jaguaru proto vybavili auta očima

<p>Autonomní vozidlo Jaguar bedlivě sleduje chodce na přechodu</p>

Autonomní vozidlo Jaguar bedlivě sleduje chodce na přechodu


Reklama

Lidé ze společnosti Jaguar Land Rover si všimli, že lidé jsou z autonomních robotických vozidel poněkud nervózní. Jde sice v první řadě o problém psychologický, rozhodně ale není radno ho podceňovat. Jaguar Land Rover proto experimentuje s autonomními vozidly, která mají oči sledující lidi na přechodu.

Motivací k experimentu byla pro Jaguar studie Americké automobilové asociace, podle které je 63 procent dospělých nervózních kvůli obavě, že je autonomní vozidlo nesleduje. Když vývojáři přemýšleli, jak lidi přesvědčit, že vozidlo bez řidiče skutečně dává pozor a ví o nich, napadly je oči.

TIP: Náročná škola: Jak se roboti se učí správě pohybovat mezi lidmi?

Podle vývojářů platí, že když pohled chodce či lidského řidiče setká s pohledem autonomního vozidla, funguje to psychologicky podobně, jak když se na sebe dívají dva lidé. Auta s očima sice vypadají poněkud nezvykle, možná až děsivě, ale smysl to má. Vývojáři navíc předpokládají, že by oči časem nahradili speciálním světly nebo podobným zařízením. Aby autonomní vozidla mohla fungovat v silničním provozu, je důvěra lidí naprosto klíčová.

  • Zdroj textu:

    Jaguar Land Rover

  • Zdroj fotografií: Jaguar Land Rover

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Lebka muže z Bockstenu a jeho pravděpodobná podoba.

Historie

Čolpon-Ata se nachází téměř uprostřed severního břehu jezera a nabízí úžasné výhledy i pěkné pláže.

Cestování
Věda

Curiosity, vlastnoruční selfie

Vesmír

Elektronické tetování se dvěma senzory

Věda

Lékaři kontrolují zdravotní stav dvou odvedenců, povinná služba vzbudila na ostrovech vlnu nevole

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907