Časem by mohla žít spousta lidí na Marsu: Například ve vertikálních městech

24.10.2017 - Stanislav Mihulka

O osídlení Marsu sní i Čína. Počítá s vertikálními městy a funkčním ekosystémem

Města na Marsu - Lidé by mohli osídlit Mars ve vertikálních lesních městech

V roce 2017 se už osídlení Marsu nezdá být tak neskutečné a vzdálené, jak to bývalo dříve. Objevují se první projekty pro cesty na rudou planetu i pro osídlení Marsu lidskými kolonisty.

Na nedávné výstavě v čínské Šanghaji SUSAS 2017 se objevil zajímavý nápad architekta italského původu Stefana Boeriho, který ve spolupráci s univerzitní laboratoří Future City Lab a Čínskou vesmírnou agenturou vyvinul design vertikálních měst na Marsu.

Semena měst na Marsu

Podobná města dnes vznikají v Číně, jako reakce na velmi znečištěné prostřední současných čínských metropolí. Projekt pro Mars nese jméno „Vertical Forest Seeds on Mars“, čili Semena vertikálního lesa na Marsu. Jde o „semena“ městských ekosystému, která by byla přepravena ze Země na Mars, a tam by pak mohla „zakořenit“.

TIP: Velké plány: Spojené arabské emiráty sní o celém městě na Marsu

Boeri a jeho spolupracovníci se budou muset pořádně otáčet, jestli mají zájem o prvenství na Marsu. S osídlením Marsu už počítá šéf společnost SpaceX Elon Musk, vědci a inženýři Spojených arabských emirátů, i další zájemci.

Inhabitat, Stefano Boeri Architetti