Objev ze šuplíku: Gigantický masožravý savec Simbakubwa

19.04.2019 - Stanislav Mihulka

Před 22 miliony let se v Africe proháněl masožravec větší než dnešní lední medvěd

<p>Simbakubwa kutokaafrika, gigantický masožravec z Keni</p>

Simbakubwa kutokaafrika, gigantický masožravec z Keni

V paleontologii se poměrně často stává, že vědci objeví nový druh vymřelého tvora přímo v muzeu. Není divu, vykopávky bývají komplikované, paleontology obvykle tlačí čas i peníze a zpracování odkrytých fosilií může trvat i velmi dlouhou dobu. Přesně tohle se odehrálo i kole objevu nového fantastického masožravce z třetihorní Afriky.

Šelma ze šuplíku

Američtí vědci se nedávno dostali k šuplíku v Národním muzeu Keni, kde narazili na čelist, která na první pohled patřila doposud neznámému dravci. Jeho pozůstatky objevili v Keni už před dlouhou dobu, když tam badatelé pátrali po fosiliích našich předků. Nález, který nesouvisel s jejich primárním posláním tak skončil v muzeu.

Následný výzkum ale přinesl překvapení. Paleontologové popsali nový druh masožravce z velké a významné skupiny hyaenodontů, která nakonec vymřela na sklonku miocénu.

TIP: Nezištné šelmy: Děsiví šavlozubí tygři se dělili o jídlo se zraněnými druhy