Potíže Sojuzu TM-28

<p>Posádka Sojuzu TM-28 - (zleva) Baturin, Padalka a Avdějev.</p>

Posádka Sojuzu TM-28 - (zleva) Baturin, Padalka a Avdějev.

13 . 8 . 1998

13. srpna 1998 zamířil ke stanici Mir Sojuz TM-28 s novou dlouhodobou posádkou ve složení Gennadij Padalka (současný držitel rekordu v nejdelším celkovém čase stráveném ve vesmíru), Sergej Avdějev a Jurij Baturin (vlevo). Spojení s orbitální stanicí bylo ovšem poněkud dramatické, protože selhaly automatické systémy a velitel Padalka musel Sojuz navést ručně. Zhruba jeden a půl hodiny po úspěšném připojení kosmonauti otevřeli průlez a obě posádky se setkaly v základním bloku Miru.

Zajímavostí je, že Jurij Baturin se tímto stal prvním ruským politikem ve vesmíru. Baturin (bývalý poradce prezidenta Jelcina) se kromě Miru podíval i na palubu Mezinárodní vesmírné stanice. Stalo se tak v rámci mise Sojuzu TM-32, který odstartoval 28. dubna 2001.

Posádka uskutečnila třicetiminutový výstup do otevřeného vesmíru jehož účelem bylo připojení nových kabelů k solárním panelům na modulu Spektr.