Premiéra: Autonomní tankovací dron MQ-25 Stingray poprvé vzlétl

22.09.2019 - Stanislav Mihulka

Tankovací dron Rejnok by měl významně zlepšit bojeschopnost letounů amerického námořnictva

<p>Stingray při historicky prvním letu na MidAmerica St. Louis Airport</p>

Stingray při historicky prvním letu na MidAmerica St. Louis Airport


Reklama

Společnost Boeing vyvíjí pro americké námořnictvo autonomní tankovací drony. Námořníci je potřebují k tomu, aby měli větší počet letounů pro bojové mise, a také aby prodloužili dolet pilotovaných bojových letounů F/A-18E/F Super Hornet, EA-18G Growler a F-35C Lightning II. Boeing zhruba před rokem získal kontrakt na dokončení vývoje a výrobu prvních 4 kusů dronu, který nese označení MQ-25 Stingray, čili česky Rejnok.

Tankovací Rejnok Boeingu v těchto dnech dosáhl významného pokroku, který ho opět přiblížil k nasazení v silách amerického námořnictva. Boeing „vypustil“ prototyp Rejnoka na letiště MidAmerica St. Louis Airport ve státě Missouri. Autonomní dron tam předvedl krátký let, během něhož vývojáři Boeingu prověřili některé základní funkce a systémy dronu, jak při pojíždění na zemi, tak i ve vzduchu. Rejnok letěl autonomně, za neustálé kontroly zkušebních pilotů.

TIP: Bojový dron amerického námořnictva poprvé v historii tankoval za letu

Po úspěšném prvním letu bude následovat další vývoj Rejnoka, jak jeho systémů, tak i jeho autonomní inteligence. Pokud vše poběží podle plánu, tak by se první hotové drony měly objevit za pár let. V rámci programu vývoje tohoto stroje by mohlo námořnictvo objednat až 72 těchto tankovacích dronů, v kontraktu s hodnotou asi 13 miliard dolarů (přes 305 miliard Kč).

Reklama

  • Zdroj textu:

    Boeing

  • Zdroj fotografií: Boeing

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907