Reklama


Prokletí popularity: O životních podmínkách velkých savců mají lidé zkreslené představy

22.04.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Lvi se těší naší pozornosti. Ale moc dobře se jim ale nevede.</p>

Lvi se těší naší pozornosti. Ale moc dobře se jim ale nevede.


Reklama

Lidem se líbí velká zvířata. V médiích na ně narazíte na každém kroku. Pandy, lvi nebo třeba sloni, jsou symboly přírody. Podle nového výzkumu amerických vědců se ale zdá, že popularita velkých savců může být ve skutečnosti problémem pro jejich smysluplnou ochranu.

Ukázalo se totiž, že lidé kvůli všudypřítomným záběrům v popkultuře a reklamách velice podceňují riziko mnohých populárních druhů zvířat. Kolem nás vznikají virtuální populace živočichů, které vytvářejí dojem, že jich je na světě stále ještě mnoho. Jenomže nejsou skutečné.

TIP: Dobrá zpráva v ochraně šelem: Levharti sněžní už nejsou ohrožení

Vědci vyzpovídali více než 4 500 lidí ze 69 zemí a zjišťovali 10 nejvíce oblíbených zvířat světa. V první desítce se umístili gorily, vlci, lední medvědi, gepardi, pandy, leopardi, žirafy, sloni, lvi a na prvním místě tygři. Přitom ale polovina lidí nevěděla, že lvi, gorily, gepardi, leopardi a žirafy čelí velkému riziku vyhynutí. Jen v případě tygrů, pand a ledních medvědů měli lidé povědomí, že si zaslouží přísnou ochranu.

  • Zdroj textu:

    Oregon State University

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Cestou ke zdravému a občerstvujícímu spánku je dodržování pravidel spánkové hygieny.

Zajímavosti

Toto jsou lidé z odvrácené tváře města v Nevadské poušti, kteří žijí v kanálech a podzemních technických tunelech Las Vegas.

Zajímavosti
Historie
Vesmír

Ptačí let byl mezi vzduchoplavci dlouho považován za slepou uličku. Jenže obratnosti ptačích křídel se zatím nic nevyrovná. Kolibříci například dokážou i „couvat“

Příroda

Bakterie E. coli mohou být neškodné i velmi nebezpečné

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907