Reklama


Prokletí popularity: O životních podmínkách velkých savců mají lidé zkreslené představy

22.04.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Lvi se těší naší pozornosti. Ale moc dobře se jim ale nevede.</p>

Lvi se těší naší pozornosti. Ale moc dobře se jim ale nevede.


Reklama

Lidem se líbí velká zvířata. V médiích na ně narazíte na každém kroku. Pandy, lvi nebo třeba sloni, jsou symboly přírody. Podle nového výzkumu amerických vědců se ale zdá, že popularita velkých savců může být ve skutečnosti problémem pro jejich smysluplnou ochranu.

Ukázalo se totiž, že lidé kvůli všudypřítomným záběrům v popkultuře a reklamách velice podceňují riziko mnohých populárních druhů zvířat. Kolem nás vznikají virtuální populace živočichů, které vytvářejí dojem, že jich je na světě stále ještě mnoho. Jenomže nejsou skutečné.

TIP: Dobrá zpráva v ochraně šelem: Levharti sněžní už nejsou ohrožení

Vědci vyzpovídali více než 4 500 lidí ze 69 zemí a zjišťovali 10 nejvíce oblíbených zvířat světa. V první desítce se umístili gorily, vlci, lední medvědi, gepardi, pandy, leopardi, žirafy, sloni, lvi a na prvním místě tygři. Přitom ale polovina lidí nevěděla, že lvi, gorily, gepardi, leopardi a žirafy čelí velkému riziku vyhynutí. Jen v případě tygrů, pand a ledních medvědů měli lidé povědomí, že si zaslouží přísnou ochranu.

  • Zdroj textu:

    Oregon State University

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Neodmyslitelnou součást sanfranciského koloritu tvoří tramvaje, tažené vpřed lany pod vozovkou.

Cestování

Na tomto snímku je výborně patrný charakteristický dlouhý, štíhlý krk, který se podobá velbloudímu

Příroda

Zařízení pro tvorbu umělé gravitace podle návrhu z roku 2004

Vesmír

Mocný císař Aurangzéb sedící na zlatém trům

Historie

Jasně modrý vodíkový vlak Coradia iLint

Věda

Japonský lehký tank Typ 95 Ha-Go, jenž se dochoval v jedno z amerických muzeí

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907