Velká zvířata se snaží vyhnout lidem a stávají se z nich noční tvorové

18.06.2018 - Stanislav Mihulka

<p>Lišky se lidem raději vyhnou</p>

Lišky se lidem raději vyhnou

Mít za sousedy lidi, to pro zvířata nejspíš není žádný med. Vědci zjistili, že se savci řady druhů po celém světě snaží uniknout lidem neobvyklým způsobem, namísto ve dne jsou aktivní během noci.

Zjistili to američtí vědci, kteří analyzovali rozmanité studie, zkoumající celkem 62 různých druhů savců ze šesti kontinentů, od lvů v Tanzanii až po kojoty v Kalifornii. Zabývali se přitom velkými savci a zvířata malých velikostí ponechali stranou.

TIP: Drony a umělé inteligence bojují proti pytlákům slonů v jižní Africe

Ukázalo se, že když se zvířata setkávají při různých příležitostech s lidmi, tak raději tráví více aktivního života v noci. Z dříve vyloženě denních savců se teď stávají druhy žijící v noci. Nezáleží přitom příliš na tom, o jaké savce jde. Podle badatelů to platí jak pro šelmy, tak i velké býložravce. Vlastně to je z jistého pohledu dobrá zpráva, protože když se velcí savci vyhýbají lidem, tak se tím zvyšují jejich šance přežít. Na planetě je veliké množství lidí a zvířata si snaží nalézt vhodný prostor a čas, v němž by mohla fungovat dál.

University of California – Berkeley, Science