Reklama


Nový raketoplán Virgin Galactic překonal rychlost zvuku

10.04.2018 - Stanislav Mihulka

Poprvé od tragické havárie v roce 2014 se stroj Virgin Galactic dostal přes hranici rychlosti zvuku


Reklama

Společnost Virgin Galactic úspěšně otestovala nadzvukový let svého nového raketoplánu SpaceShipTwo VSS Unity. Je to poprvé od havárie v roce 2014, kdy raketoplán spustil raketový motor a dostal se přes hranici rychlosti zvuku.

Raketoplán Unity vynesl nad Mohavskou poušť nosný letoun WhiteKnightTwo. Když nosný letoun vystoupal do výšky 14,2 kilometrů, raketoplán se odpoutal a spustil svůj raketový motor. Motor pracoval 30 sekund a raketoplán Unity díky němu dosáhl rychlosti Mach 1,87. Během testu raketoplán vystoupal do výšky 25,7 kilometrů.

Virgin Galactic zpátky ve hře 

Šéf společnosti Richard Branson na Twitteru napsal, že společnost Virgin Galactic je zpátky ve hře. Pro Virgin Galactic je to další významný krok k turistickým letům do vesmíru.

TIP: Soukromý raketoplán VSS Unity úspěšně absolvoval nový letový test jako kluzák

Společnost doufá, že v dohledné době bude raketoplán Unity vozit na hranici vesmíru šest platících zákazníků najednou. Cena jedné letenky by měla být kolem 250 tisíc dolarů (asi 5,2 milionů Kč). Turista by měl zažít několik minut v beztížném stavu a úchvatný výhled na Zemi z velké výšky.

  • Zdroj textu:

    IFL Science

  • Zdroj fotografií: Virgin Galactic

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907