Virgin Galactic se dva roky po smrtelné nehodě vrací do vzduchu

12.09.2016 - Stanislav Mihulka

Nový suborbitální letoun SpaceShipTwo vzlétl na svůj první let. Kdy se dočkáme suborbitálních turistů?

Opět na obloze -<p>SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic je zpátky na scéně</p>
Opět na obloze -

SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic je zpátky na scéně

Je to téměř dva roky, co se suborbitální kosmický letoun SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic VSS Enterprise rozlomil nad Mohavskou pouští kvůli lidské chybě. Jeden pilot tehdy zahynul a druhý byl vážně zraněn.

TIP: Fakta o havárii raketoplánu SpaceShipTwo

Teď se ale Virgin Galactic vrací na oblohu. Druhý letoun SpaceShipTwo VSS Unity se nedávno vznesl ze spaceportu Mojave Air and Space Port v Mohavské poušti, připojený ke svému nosnému letadlu WhiteKnightTwo. Oba stroje zůstaly spojeny po celou dobu letu, který trval 3 hodiny a 43 minut.

Podle společnosti Virgin Galactic nosný letoun WhiteKnightTwo fungoval vlastně jako létající aerodynamický tunel. Odborníci Virgin Galactic tak mohli testovat oba dva letouny zároveň. Teď budou analyzovat získaná data a připravovat další letové testy.

TIP: Virgin Galactic představila svůj nový raketoplán SpaceShipTwo

Společnost Virgin Galactic v čele se svým zakladatelem Richardem Bransonem tak pokračuje v projektu vývoje kosmického letounu pro dopravu turistů do vesmírného prostoru. Kdy se asi první turisté podívají s Virgin Galactic do vesmíru?

NewScientist