Virgin Galactic se dva roky po smrtelné nehodě vrací do vzduchu

Nový suborbitální letoun SpaceShipTwo vzlétl na svůj první let. Kdy se dočkáme suborbitálních turistů?

12.09.2016 - Stanislav Mihulka

Je to téměř dva roky, co se suborbitální kosmický letoun SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic VSS Enterprise rozlomil nad Mohavskou pouští kvůli lidské chybě. Jeden pilot tehdy zahynul a druhý byl vážně zraněn.

TIP: Fakta o havárii raketoplánu SpaceShipTwo

Teď se ale Virgin Galactic vrací na oblohu. Druhý letoun SpaceShipTwo VSS Unity se nedávno vznesl ze spaceportu Mojave Air and Space Port v Mohavské poušti, připojený ke svému nosnému letadlu WhiteKnightTwo. Oba stroje zůstaly spojeny po celou dobu letu, který trval 3 hodiny a 43 minut.

Podle společnosti Virgin Galactic nosný letoun WhiteKnightTwo fungoval vlastně jako létající aerodynamický tunel. Odborníci Virgin Galactic tak mohli testovat oba dva letouny zároveň. Teď budou analyzovat získaná data a připravovat další letové testy.

TIP: Virgin Galactic představila svůj nový raketoplán SpaceShipTwo

Společnost Virgin Galactic v čele se svým zakladatelem Richardem Bransonem tak pokračuje v projektu vývoje kosmického letounu pro dopravu turistů do vesmírného prostoru. Kdy se asi první turisté podívají s Virgin Galactic do vesmíru?

NewScientist